woensdag 21 november 2012

Dag # 52 Art Journal (4)

Eén van de nog steeds lopende projecten is het art journal. Ik ben er vandaag weer mee verder gegaan en het einde komt al in zicht. Nadat ik alle pagina's bij elkaar heb gezocht heb ik ze verdeelt ( gebundeld ) tot katernen. Ik heb nu 7 katernen van meestal 3 of 4 kaarten. Soms heb ik er nog een envelop tussen gedaan om iets te kunnen bewaren wat niet iedereen hoeft te zien. Na het maken van deze katernen kon ik bepalen hoe breed de rug van het journaal moest worden. Ik heb iets meer ruimte genomen dan stikt noodzakelijk omdat het boek na het bewerken van de pagina's waarschijnlijk nog wel wat dikker wordt. Nu ik had bepaald hoe breed de rug moest worden kon ik de kaft van het boek gaan maken. Dit is hem geworden.

One of the longlasting projects is the art journal. Today I worked on it again and it won't be long until I can finish it. After collecting the pages again I made signatures with 3 or 4 cards. I have 7 signatures now. I also put in some envelops for keeping some secrects. Now I know the amount of signatures I can decide what width the spine has to be. I gave the spine some extra width because I think this will be needed when I have filled the journal. After making all these decisions I could start making the cover of the journal. Look here.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten