woensdag 27 februari 2013

Dag # 150 Journals

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik geen groot schrijver ben. Dat zal ook niet zo snel veranderen. Ik heb lange tijd gedacht dat ik daardoor ook geen journals en ander soorten van dagboeken kon maken. Maar ik vind het wel leuk om boeken en dergelijke te maken. Doordat ik op het internet en vooral op Youtube op zoek ben geweest naar verschillende vormen van boeken, ben ik ook het smashbook tegengekomen en het altered book. Een smashbook is een soort van plakboek voor alles wat je wilt bewaren maar wat nergens bij past en het altered (engels voor veranderd) book is een bestaand boek wat hergebruikt wordt als dagboek, plakboek of journal. Ik wil nu uitproberen of dit iets voor mij is. Ik heb bij de kringloop winkel een dik boek gekocht (met een genaaide rug voor de stevigheid) en ik ben begonnen met de voorbereidingen voor een altered smash book. Een gedeelte van de pagina's wordt eruit gescheurd om ruimte te maken voor wat ik erin wil plakken en de resterende pagina's worden met 2 of 3 op elkaar geplakt om een stevige ondergrond te maken, die geschikt is voor verf en lijm. De eerste achtergrond is gemaakt en geverfd.


Because I'm not a great writer I thought I wasn't able to work with journals and diaries, but I like to make books. While searching the internet and especially Youtube for all kinds of different books I found several items about smashbooks and altered books. I like this very much and I'm going to try this. I bought a sturdy thick book ( with a sewn back ) and I started to prepare it for an altered smashbook. Part of the pages are torn out to create some space for the things I want to put in. The other pages are glued together with 2 or 3 to make a sturdy page that holds paint and glue. My first spread is glued and painted.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten