woensdag 20 februari 2013

Dag # 143 Quilten

Als de top klaar is dan denk je soms dat je al een heel eind bent op weg naar een eindproduct. Helaas valt dat tegen. Een achtergrond stof en de tussenvulling zijn redelijk gemakkelijk gevonden maar dan moet het geheel nog doorgestikt of gequilt worden. Ik moet toegeven dat dit niet mijn favoriete onderdeel is. Ik weet dat het noodzakelijk is maar meer als nodig zal ik niet snel doen. Bij deze quilt wil ik de blokken doorstikken in de naad, en dat is volgens mij wel voldoende om de lagen op elkaar te houden.  Vandaag heb ik de 4 huizen blokken en nog 3 bomen blokken gequilt. De rest is voor morgen.

If the top is finished you could think you are almost ready. Unfortunately you are wrong. There are lot of things that still have to be done. A backside fabric and some batting are easily found but then the piece has to be quilted. I have to admit it is not my favourite part of the process but is has to be done. This piece will be quilted in the ditch along the blocks. I have done the 4 houses blocks and 3 of the tree blocks. I hope to finish the quilting tomorrow.







2 opmerkingen:

  1. Het is heel mooi geworden.
    Ik vind het knap dat je het kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment.
      Zo heeft ieder zijn eigen "talenten".

      Verwijderen