zaterdag 16 februari 2013

Dag # 139 op maat / enlarge

Nu alle blokken gemaakt zijn is het tijd om de blokken te rangschikken en aan elkaar te naaien. Er waren  alleen nog wat obstakels. De huizen blokken zijn 20 cm hoog en de bomen maar 15 cm. Ik heb dus vandaag alle bomenblokken verlengd met 5 cm, door zowel een grond strook als een lucht strook toe te voegen.

 All blocks are  made now, so it is time to lay them out and sew them together. Only there were some problems. The house blocks are about 8 inches high and the tree blocks 6 inches so I had to enlarge the tree blocks first. All trees got some ground and some air space today.



Verder was er nog de vraag van de kleur van de achtergrond. Ik had eigenlijk gekozen voor de groene kleur. Doordat er  iemand zei dat zij de blauwe kleur mooier vond heb ik nog een keer weer nagedacht. Mijn conclusie was dat het niet mijn kleur moest zijn, maar die van de ontvanger van de quilt. En ik weet wel bijna zeker dat hij voor de blauwe achtergrond zou gaan. De quilt krijgt dus een blauwe rand en blauwe tussenstroken.

Again there was the question about the background color. I choose the green one but somebody mailed me she liked the blue one best. I have been thinking about this color for quite some time. At the end I decided that the color should be the most favourite color of the receiver not my favourite color. And I know for almost 100% sure that my dad wants the blue background. So the quilt will get blue borders and blue sashings.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten