woensdag 6 februari 2013

Dag # 129 Tulpen / Tulips

Wie wat bewaart die heeft wat. Meestal alleen maar een heleboel rommel maar soms zit er ook iets leuks tussen. Zoals jullie inmiddels wel duidelijk zal zijn geworden heb ik door de jaren heel veel verzameld op hobby gebied. Zowel op het gebied van papier als van stof. Nu de blokken voor de sterren quilt af zijn ben ik op zoek gegaan naar een volgend project. Dat heb ik gevonden in de vorm van tulpen. Tussen mijn quilt benodigdheden vond ik een stapeltje voorgetekende tulp patroontjes. Omdat het voorjaar er weer aan zit te komen lijkt mij dit wel een toepasselijk patroon, ook is het niet zo groot dus goed voor het opmaken van kleine reststukjes stof. Het uiteindelijke blok zal 5 bij 5 cm zijn. Voor de foto's heb ik een vel zwart papier gebruikt met een uitsnede van 5 bij 5 cm zodat te zien is hoe het afgewerkte blok eruit gaat zien.

I have collected a huge stash of crafting supplies through the years both about paper and fabric. Once I finished the wonky star blocks I had to look for another project to start. In my stash of quilting supplies I found some ready to use tulip paperpiecing patterns. Because spring is coming soon (I hope) it seems to be the right pattern on the right time. It is a rather small pattern (2 by 2 inches) so I can use all tiny scaps of fabric that are saved from other projects. I used a piece of black paper to show you how the block wil look like.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten