dinsdag 26 februari 2013

Dag # 149 Tijd om te spelen / playtime

Gisteren heb ik geprobeerd om de tekst in de kerstkaarten die ik wil hergebruiken wit te maken met gesso. Gesso is een soort impregneer middel voor schilderslinnen op basis van krijt. Helaas dekt het niet erg goed en blijft er vrij veel tekst zichtbaar. Vandaag heb ik daarom iets anders uitgeprobeerd. Ik heb een aantal papieren servetten uit de kast gehaald en een grote pot lijm. De kaart heb ik ingesmeerd met een flinke hoeveelheid lijm en de gekleurde laag van de servet er binnenste buiten (met de gekleurde kant tegen de kaart) om heen gevouwen. Daarna alles nog een keer met lijm ingesmeerd (als een soort vernis) en goed laten drogen. Naar mijn mening  is dit experiment  beter geslaagd.

Yesterday I used some gesso on my old christmascards to cover the text and to be able to reuse the cards. The gesso didn't work well, the text was still visable. Today I tried something different. I used some paper napkins and some white glue. I have put lots of glue on the card and folded the coloured layer of the napkin around it. The coloured side of the napkin against the coloured side of the card. I also used some glue after putting on the napkin like a kind of varnish. I like these results better.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten