woensdag 26 juni 2013

Dag # 262 karton boek / cardboard book (finished)

Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan het karton boek. Ik kon het niet laten om er toch weer iets aan te veranderen. Dit gebeurd mij bijna altijd bij alle patronen of materiaal pakketten die ik koop. Het wordt bijna nooit precies zoals is aangegeven. Er moet ook iets van mijzelf bij. In dit geval bestond het oorspronkelijke pakket uit 6 kartonnen bladzijdes en de bindingsringen. Dit zit natuurlijk ook allemaal in het uiteindelijke boek, maar ik heb iets extra's gedaan. Ik heb een mal gemaakt met dezelfde vorm als de kartonnen bladzijdes maar iets kleiner en die mal heb ik gebruikt voor het maken van extra bladzijdes. Ik heb witte en zwarte bladzijdes uit stevig papier geknipt en toegevoegd. De oorspronkelijke kartonnen bladzijdes dienen nu als een soort van tabbladen en daartussen zitten iedere keer 5 papieren bladzijdes. Ik ben deze keer erg tevreden over het eindresultaat.

de extra bladzijdes / the extra pages

het eindresutaat / the finished book


Today I finished the cardboard book.  As always I slightly  changed the design. When I buy a pattern or a kit I can't resist making it my own by changing it a little bit. Somehow I have to leave  my mark on it. The kit contained only the cardboard pages and the binding rings. Ofcourse these are used in the book but I added something extra. I made a template from the cardboard pages, same shape but a little smaller. With this template I cut out some black and white paper pages. Now the cardboard pages are dividers and between each divider there are 5 paper pages. I like the result very much.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten