maandag 3 juni 2013

Dag # 239 mini mandje / mini basket

Sorry dat er gisteren geen nieuwe blogpost was maar ik heb geen tijd kunnen vinden. Soms is het gewoon niet anders. Voor vandaag heb ik een oude techniek weer nieuw leven ingeblazen. Ik ben in het klein begonnen maar deze techniek is natuurlijk ook geschikt voor grotere objecten. De techniek wordt hoofdzakelijk gebruikt door mandenmakers. In het engels word het coiling genoemd en ik weet niet of er een goed nederlands woord voor is. Het is een wikkel techniek met touw of draad. Mijn voorbeeld is gemaakt met koord dat is omwikkeld met een reep stof en daarna aan elkaar genaaid met een stevige katoenen draad. Het minimandje is ongeveer 10 cm groot.

I'm very sorry there was no new blogpost yesterday but I couldn't find the time for it. For today I want to show you an old techniquein a modern way. I started with a small exemple but ofcourse larger objects are also possible. It is the coiking technique mostly used for basketmaking. My mini basket is made of thin rope which is covered with a small stripe of fabric and sewn together wit sturdy cotton yarn. The basket is about 4 inches width.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten