zaterdag 4 mei 2013

Dag # 215 het groente quiltje / the vegetable quilt

Ik heb gisteren laten zien hoever ik was met het groente quiltje. De blokken waren genaaid en de randen toegevoegd. De voorkant was dus klaar. Vandaag heb ik de achterkant voor de quilt genaaid van de reststukken van de al gebruikte stoffen plus een extra stof. Vervolgens heb ik een tussenlaag van witte flanel op maat geknipt en de drie lagen op elkaar genaaid. Het quiltwerk is in dit geval als laatste gebeurd. Een project dat maar 2 dagen duurt en netjes is afgerond. Dat lukt me niet zo vaak.

Yesterday I showed you the vegetable quilt I started. The blocks were sewed and the borders added. The frontside was finished. Today I sewed the backside of the quilt using the remnants of the fabrics I already used for the front side plus an extra fabric. The next step was finding a thin layer of batting and sewing the 3 layers together. The quilting was the final step for this quilt. A lovely project of 2 days and nicely finished, that doesn't happen often to me.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten