vrijdag 3 mei 2013

Dag # 214 even iets anders / something different

Vandaag ben ik begonnen aan een groente quiltje. In de loop der jaren heb ik een aantal groente stofjes verzameld en ik heb er tot nu toe nooit wat mee gedaan. Nu moet het er maar eens van komen. Ik heb het ontwerp vrij eenvoudig gehouden. Ik ben begonnen met het snijden van een vierkant van 30 cm. Dat vierkant heb ik zowel horizontaal als verticaal doorgesneden op 20 cm. Door 4  verschillende stoffen te gebruiken en deze na het snijden te verwisselen ontstaan 4 blokken die van alle 4 de stoffen een stukje hebben. Ik heb de blokken in de nieuwe samenstelling weer aan elkaar genaaid en daarna de randen toegevoegd. Wordt vervolgd.

Today I started a little quilt with vegetables. Over the years I collected some fabrics with vegetables but until now they were never used. I decided to use a very simple pattern. I started cutting a 12 inch square. That square is cut horzontal and vertical at 8 inch. By using 4 different fabrics and change the parts of the different blocks you get 4 blocks with 4 differen fabrics in it. I sewed the blocks together again in the new layout and added some borders. To be continued.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten