zaterdag 26 januari 2013

Dag # 118 spiraal / spiral

Als laatste vondst van het internet wil ik jullie graag het spiraal boek laten zien. Het maken van dit boekje was iets lastiger omdat alle maten in inches waren gegeven. Ik heb wel een inch liniaal maar die is niet precies genoeg. De afmetingen gingen in 1/16 inch en mijn liniaal gaat niet verder dan 1/8 inch. De breedte maten van zowel de pagina's als de verbindingsstroken zijn dus enigszins aangepast. Het eind resultaat is 15 cm hoog en de totale lengte komt op bijna 80 cm. Dicht gevouwen is het boekje ongeveer 4 cm hoog. Ik heb het boekje gevonden op http://www.youtube.com/watch?v=lZzL0xWqm8M 
 Ik heb eerst alles karton onderdelen gesneden en met decoratief plakband aan elkaar gezet. Morgen zal ik alle pagina's en verbindingsstroken afwerken.

As a last project of bookbinding I will show you a spiral book. The making of this book was a little difficult because my inch ruler wasn't precise enough. The measurements were in 1/16 inch and my ruler only had 1/8 of an inch. I have slightly changed the measurements. The result is about 6 inches wide and almost 31 inches long. When the book is closed the hight is about 1 1/2 inch. I found the book on http://www.youtube.com/watch?v=lZzL0xWqm8M . At first  I cutted all chipboard pieces and put it together with some decorative tape. Tomorrow I will finish the pages.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten