donderdag 24 januari 2013

Dag # 116 circle




Nu ik weer met papier bezig ben heb ik op het internet nog weer een keer gezocht naar zelfgemaakte boeken. Je komt dan van alles tegen van groot tot klein en in allerlei vormen. Tot mijn verrassing kwam ik ook een leuk cirkelvormig boekje tegen in accordeon stijl. In dit geval zou je zelfs van een soort waaier kunnen spreken.  Je hebt een vierkant stuk papier nodig waarop je een zo groot mogelijke cirkel tekent. Deze cirkel wordt in 8 stukken verdeelt en ingeknipt tot het middelpunt langs een van de lijnen. Nu kan de cirkel trapsgewijs opgevouwen worden tot een driehoek. Het cirkelsegment bijsnijden tot een driehoek heb ik na het vouwen gedaan. Dit boekje moet nog versierd worden maar dat is voor een andere keer.

Because I'm working with paper again I searched the internet for some new ways to make books. I found a great variety of shapes and sizes. By surprise I also found a cute little circle book in concertina style. Maybe it looks more like a fan. You will need a square piece of paper and draw a circle as large as possible. This circle must be divided in 8  and you have to cut one of the lines until the middle of the circle. Now you can fold all lines up and down to make it a triangle. The booklet has to be coloured and embellished but I don't have time for that now.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten