zondag 12 januari 2014

patchwork

Na een hele lange tijd heb ik vandaag mijn naaimachine weer op tafel gezet. Ik ben nog niet weer terug bij de stoffen maar voor papier is de naaimachine ook te gebruiken.  Soms moet de steekgrootte en de steeklengte wat worden aangepast maar verder kun je gewoon je gang gaan. De naaimachine naald die ik voor papier gebruik houd ik wel apart omdat deze sneller bot word en niet meer te gebruiken is voor stof. Mijn eerste experiment was het aan elkaar naaien van restjes papier.

After quit some time I returned to my sewing machine today. I didn't return to my fabric stash but used my sewingmachine on paper. Sometimes you have to change the stitchlength and or the stitchwidth but it is doable. The sewingmachine needle I use will be kept for this purpose only because sewing on paper will spoil the needle for fabrics. On paper the needle gets dull very quick. My first experiment with paper was sewing some scraps together.It is great way to use up some scraps of paper.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten