donderdag 18 april 2013

Dag # 199 paper bag album

Ik heb gisteren verteld dat ik aan een nieuw papier project ben begonnen. Tijdens mijn zoektochten naar nieuwe boekjes op youtube heb ik een album gezien dat is gemaakt van papieren zakken. Deze zakken hebben ongeveer het formaat van een boterhamzakje. Ik heb er in de verschillende supermarkten en in de plaatselijke reformwinkel naar gezocht maar ik heb geen papieren boterhamzakken kunnen vinden. Bij een hobbywinkel heb ik wel wat gevonden maar helaas is dat wel van een andere prijsklasse. Voor een keer heb ik toch besloten om er één bundel van te kopen.( 24 stuks)

I told you yesterday I started a new paper project. During my search for new book projects on youtube I found a paperbag mini album. I have looked in the supermarkets but I can't find any paper lunch bags at all. After some time I found some in the craft store but they are a lot more expensive. I bought just one pakkage (24 pieces) to try.






Meestal worden er ongeveer 6 tot 8 zakken voor een album gebruikt. Het eerste album dat ik wil proberen te maken bestaat uit 6 zakken voor de bladzijden en 2 stukken karton voor de omslag. Om te beginnen heb ik eerst de bladzijden gemaakt. De bodem van de papieren zak wordt naar binnen gevouwen en alleen aan de zijkanten vastgezet met dubbelzijdige tape om zo een opbergvak te vormen. Wel eerst het decoratieve papier op de voorkant van de zak plakken omdat je daar na het omvouwen van de bodem niet goed meer bij kunt.

For most albums 6 to 8 bags are needed. The first album I want to make contains 6 paperbags and 2  pieces of chipboard for the covers. I started making the pages. The bottem of the bag is folded inside and closed only at the short sides with tape to form a pocket. Make sure you first cover the frontside of the bag because afterwards it gets very difficult.





Daarna kun je de rest van de papieren zak beplakken en is je eerste bladzijde klaar. Zo heb ik de 6 bladzijden voor dit boek gemaakt en die tijdelijk met ringen gebonden.

All other parts can be decorated now and that is your first page. This way I made the 6 pages of my mini album and I had it temporary binded with bookbinding rings.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten