maandag 1 april 2013

Dag # 182 stoffen enveloppe / fabric envelop

Door postcrossing en het bijbehorende forum ben ik ook geïnteresseerd geraakt in mail-art. Van mooie handgemaakte enveloppen tot kunstwerken op ansichtkaart formaat. Onlangs heb ik er een mooi boek over gevonden en gekocht. Het boek heet Good Mail Day en is geschreven door Jennie Hinchcliff en Carolee Gilligan Wheeler. Wat ik een beetje miste in het boek waren voorbeelden van enveloppen van textiel. Ik weet dat ook die gewoon per brievenpost verstuurd kunnen worden omdat ik dat zelf al eens gedaan heb en die enveloppen zijn allebei op de plek van bestemming aangekomen. Eén binnen Nederland en één naar België. In het boek geven de schrijfsters ook een adres voor reacties en ik heb nu dus een stoffen enveloppe gemaakt met knoopsluiting en een stoffen ansichtkaart die morgen op de post gaan.

I got interested in mail-art through postcrossing and its forum. I have seen lovely handmade envelops and little pieces of art on the size of a postcard. I found and bought a great book about this art form. The book Good Mail Day is written by Jennie Hinchcliff and Carolee Gilligan Wheeler. There were almost no exemples of textile envelops. I know it can be done because I have sent 2 of them in the past. The first one in the Netherlands and the second one to Belgium. Because the writers included a postal address for reactions I decided to make a textile envelop with button closure and a fabric card that will be send tomorrow.




 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten