woensdag 13 november 2013

kerst sterren / Christmas stars (5)

Nu de top klaar is kan ik op zoek naar een tussen vulling en een achterkant. Als tussen vulling heb ik gekozen voor een laag witte flanel die ik nog had liggen. Het voordeel hiervan is dat het een geweven stof is en er daardoor minder quilt lijnen nodig zijn. Het quilten is namelijk niet mijn meest favoriete werk. Voor de achterkant heb ik dezelfde stof gekozen als aan de voorkant voor de tussen blokken is gebruikt. Ik heb nu alles met veiligheidsspelden aan elkaar vastgezet dus het quilten kan beginnen.

The quilt top is finished now so I can try to find some batting and some fabric for the back. I choose some white flanel as a batting because it doesn't need much quilting to keep in place. The quilting is not my favorite part of the whole proces. The backside will be made of the same fabric as the fabric I used for the blocks between the stars. I made my quilt sandwich with safety pins so I can start quilting if I want to.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten